Erdős Attila, egyéni vállalkozó, okl. hidrogeológus mérnök weblapja


Néhány észrevételemet a TV-kben megjelent műsorok kapcsán a szerkesztőségekkel megosztottam. Megszoktam, hogy a televíziók leveleimre nem is válaszolnak. Eddig még az volt a legtöbb, amit elértem, hogy kivették műsorból az általam hibásnak vélelmezett részt. A napokban a Bős-Nagymarosi erőmű rendszerről készült archív filmet láttam a HírTV-n. Erre írtam a HírTV szerkesztőségébe, amire természetesen választ nem várok. Azonban. Úgy vélem, felelőssége a kívülállónak is van. Ezért és mert arra tippelek, hogy levelemnek hatása nem lesz, a levelemet itt, olvasótermemben az erre tévedő látogatóval megosztom. Nem hiszem, ezzel bármit is megoldok. De amit tudtam, azt megtettem. Íme a levél: Dátum: Sun, 26 Apr 2009 17:42:44 +0200 (CEST) Feladó: rdos@t-online.hu Címzett: vetito@hirtv.net Tárgy: Dunaszaurusz I. Tisztelt HírTV! Tisztelt Vetítő! A napokban láttam tárgybani filmet. A film 30. percében több mint 50 éves csehszlovákiai újságból idéznek nagy tanítónktól, Sztálin elvtárstól. Elhangzik továbbá, hogy valamelyik szojvet vízierőmű építése során 500 millió köbméter "földet" mozgattak meg, melyből 16 km magas piramis jönne ki! Na kérem! A hír elvileg lehetne igaz, de a gyakorlatban nem lehet ilyen piramist építeni! Bumburnyák továrisik-tól mit várjak? Nekik el van nézve. Azonban a Balázs Béla Stúdió, Csillag Ádám rendező és stábja, valamint minimum Önök is képtelenségeket terjesztenek. Vagy tudatosan, megtévesztési szándékkal, vagy észre sem vették. Vagy fordítási hiba, vagy csak a szokásos szojvet megalománia. Számoljunk kicsit, elég lesz ezt megtenni elemi, maximum középiskolás fokon. 16 km magas piramis, az a geometria nyelvén 16000 m magas négyszög alapú gúla. A gúla térfogata az (A) alapterület és a (h) magasságának a szorzatával (osztva hárommal), egyenlő, képlettel: V=A*h/3. Ekként az alapterülete az a háromszoros térfogatának és a magasságának a hányadosa: képlettel A=3*V/h. Már mostan behelyettesítve számainkat, azaz V=500.000.000 m3-t, valamint h=16.000 m-t, az (A) alapterületre 93.750 m2 jön ki. Az alapterületről tudjuk, hogy négyzet, annak (A) területe az (a) oldalhosszak szorzata, képlettel A=a*a. Ebből az (a) oldalhossz az (A) alapterület négyzetgyöke, ami kereken 306 m. Van tehát egy gúlánk, oldalhossza 306 m, magassága 16000 m. Hmmmm! Pestiesen szólva nem semmi! Nézzük a gúlák ősanyját, a Gízai Kheopsz piramist. Annak alapja 230 m, magassága 146,6 m (volt fénykorában). Nacsalnyikok 16 km magas piramisa inkább oszlop mint piramis! A Gízai oldal-hajlása (vízszintes síkkal bezárt szöge) 51°46'. Nacsalnyik piramisának oldal-hajlása: 89°27'. Azaz csak 33 perc, alig több mint fél fok választja el a függőlegestől (ez a 90 °). Maradjunk abban, hogy aki erre a "piramisra" néz, az egy oszlopot lát, a felhőkben elveszni. A tudatlanság és szellemi restség győzelmi oszlopa ez. Természetesen csak képletesen állították fel, és terjesztették Önök is. Hogy valami jót is mondjak, természetesen Önöket közszolgálatibbnak tartom a királyi TV-nél. Ezért azt jó ideje már nem is nézem. Csak Önöket. Azonban ami butaság, az butaság. És a legszomorúbb, tárgyi filmben, ez a 16 km magas szojvet piramis az egyik legkisebb butaság. De persze hangulati elemnek jó volt. Megtéveszteni, félreinformálni, ha úgy tetszik, dezinformálni jó volt. Arról már régen letettem, hogy hívőket próbáljak meggyőzni. Ha hinni akarnak, ám tegyék. De ha valóban érdekli Önöket a valóság, legalább olvassák el egy másik hívő, Moldova György kötetét, "Ég a Duna!" címmel jelent meg. Petőfi Irodalmi Múzeumban az interneten is szabadon elérhető. Tisztelettel zárom soraimat. Ettől függetlenül maradok hűséges nézőjük. Üdvözlettel Erdős Attila egyéni vállalkozó / hidrogeológus mérnök: VZ-T/07-0701 tel: (22)314508, mobil: (70)3890880, fax: +36709014520 web: http://www.h2o.ingyenweb.hu, e-mail: rdos@t-online.hu
Kezdőlap Következő